07 July 2011

Percubaan Puasa Pertama Selapas Sah Pregnant

Assalamualaikum WBT...

Hari ni Khamis bersamaan 070711...ini pertama kali aku buat percubaan puasa selepas disahkan hamil. ni semua sebagai persediaan utk sambut ramadhan awal bulan depan, aku harap hari ni aku mampu berpuasa. sebab sejak pregnant nih kalau tertinggal breakfast pun aku rase nak pengsan, jadi aku nak cuba puasa sebelum ramadhan ni, boleh la puasa sunat n ganti mane yg lompang2 tuh.. ye la sebenarnyer kite pun xtahu kan brape banyak puasa yang kite da tinggalkan semenjak kite tahu berpuasa, n kite sendiri xtahu puasa mana yg diterima..disamping tu boleh la jaga kesihatan perot sebab 2-3 menjak nih banyak sangat makan yang macam2... semoga aku dapat bertahan hingga waktu berbuka nanti dan dapat meneruskannya hingga masuk ramadhan....
ermmm...so since preggy ni kan alhamdulillah xbanyak sangat loya2 mabuk2 cume pening n pening n pening..ngeee, minyak cap kapak sentiasa di tangan, tapi now alhamdulillah da kurang da pening tuh. cume sekali sekala datang jugak dia menegur...xpe la. tu kan lumrah preggy. now da tukar dari acid folic ke obimin. ms amik acid folic hari tuh selalu skip2 je..xtahan la, jadi loya pulak..tapi now since amik obimin macam ok ckit tapi buang air pulak agak susah, xsure la sebab obimin or susu yg aku minum tu  (friso gold mum)..tp xpe la ade kawan2 cakap ni sementara je nanti akan ok. next month planning nak amik neurogain ramai yang cakap neurogain sangat bagus. hurmmmm...
tapi apa yang penting adalah untuk terus bersemangat dan bertenaga menghadapi puasa hari ini..hahah

No comments: