02 March 2011

AKU MMG GILA TRAFIK ! SO WHAT ??

BEN ASHAARI



pergghhh..kali ni BA btol2 la buat segmen kontroversi...makin berasap la sesetengah kusi tu kan...hehek..aku pun nk joint juga..mmg da joint kot...giler trafik? tah..aku nk joint gok!!huh!!!kau ade?
pastu BA ni nk suh citer2 lak psl kematian..kematian? temanyer cume kematian xde syarat2 lain..boleh kot. btol2 mencabar skill penulisan aku nih..

cerpen pendek aku, TAJUK : KEMATIAN YANG MENGINSAFKAN

20hb 10 2010..tanggal keramat yang x mungkin aku lupakan sampai bebile pun. Pada hari itu jam 8.00 malam aku bergerak ke Tampin seorang diri sebab teringin nak carik ubi rebus. Perjalanan pada mulanya agak lancar, kereta yang sedang-sedang banyak. aku melepasi tol, aku bayar beberape RM kepada petugas tol tersebut. aku bergerak semula ke destinasi yang aku tuju. Tibe masuk panggilan telefon aku berhenti di tepi jalan ( demi keselamatan bersama) aku matikan enjin kereta saga tahun 1985 dengan alasan untuk penjimatan minyak sebab mungkin aku nak bercakap lama. aku xnak la membazirkan petrol aku. lebih kurang 15-20 minit aku ber pong peng peng peng melalui telefon aku berhenti dan mematikan telefon rokia3310 dengan alasan untuk penjimatan bateri telefon. aku cube menyetat kembali kereta yang aku matikan tadi. 1... xhidup...2 x hampir2 hidup....3 erkkkk?!!!!langsung x bunyi ape2..tap tap tap. erkk? aku macam nervous. tapi masih berlagak cool. hurmmm aku cube lagi dan waktu itu aku perasan sesuatu....teng teng teng..minyak da kering..ngeeee!caitttt!!pastu aku terfikir sesuatu yang bernas call AAM,KURNIA hehehe. aku on kan balik handphone aku..yess!!!on tetibe tenenet...erkkk!!!bateri kong!!!caisssss. hape nih?!!!sabotaj ke hape ni..aku tgk jam adibas di tanganku..ngeee!!!!hoihhh pesal nih??jam mati...ni betol2 sabotaj aku nih..sudahnyer aku menyesal sebab sebelom bergerak tadi aku x isi minyak, x charge henpon dan x tukar bateri jam..ini betol2 kematian yang menginsafkan aku.
moral : korek je ubi kat belakang rumah tuh
nganganganga..ok tercengang jap..aku rase poyo now!!!

klik la SINI

18 comments:

shearasol said...

Selalu gak tak isi minyak kete, malas sungguh nak ke petrol pump..

Intan Maizura Ibrahim said...

btol222...petrol pump 5minit je jln kaki..kalo g nek kete jadi 15minit..erhmm

manggosteen said...

betol2 menginsafkan ni..ahahaha

Adlan Solis said...

singgah from blog En.Ben...

hahaha..cerita anda sangat menginsafkan! hehe

Pembawa_Wacana said...

Teruskan dengan penceritaan yang menyedarkan ini....

Intan Maizura Ibrahim said...

manggosteen : mmg niat nk menginsafkan pun..

Adlan solis : harap amik pengajaran

pembawa_wacana : kalo ade yang x sedar gak tu nk simbah je aor sebaldi..kompom sedar

Intan Maizura Ibrahim said...

just trying to positif kan the word of kematian tuh je..

hacker said...

jom bce isu tntg dunia n akhirat kt blog prince...

man yusoef said...

huhu...cerita yg menginsapkan

apisv2 said...

alFatihah..
slm kunjungan..

aku memang gila traffik

kay_are said...

baru ingat nak sedih.. pas bace sabar je r.. bukan cte orang mati rupe nye.. huu

Encik Shino said...

erkk..:P

pepun salam singgah!

grOundnUt said...

LOL....kisah yang boleh dijadikan teladan...dan sempadaann...bukan dapur tanpa sempadan yerr...hehehehe....^^'

Hazmin said...

wah...giler trafik ni..hehe..
jom sama-sama tambah trafik...
happy blogging.


BLOG HAZMIN

nabilah_2908 said...

hehehehe..ini cite betul ke...?

lepas tu apa yg jadi..? :)

p/s: thnks sudi follow APA KATA HATI..keep in touch yupp..!! (^_^)

jom ke APA KATA HATI pulak,
FOLLOWERS APA KATA HATI

Intan Maizura Ibrahim said...

hehehe...rmi gak y mengharapkan cerite kematian kat cni. actually bg me kite knela positif n sentiasa positif. asal sebut mati je mesti kne mati ke? hehehehe. nti org akn cakap da agak dah cerite melayu..hehehe

to nabilah: yeah..will keep in touch endingnya ade..citer poyo2 nk kasik org bengang2 sambil sengeh je..kikikiki

Papa meow said...

Gi Tampin cari ubi? uih...org n9 ke ni hehehe

dokek kg den tuu...

Intan Maizura Ibrahim said...

PM den bukan org negori den ni org JENGKA..ngeh2 den men taram aje Tampin nih